Thuiswedstrijden op zaterdag?

Inmiddels is het wedstrijdschema van de senioren bekend en zullen jullie gezien hebben dat we een aantal thuisspeelzaterdagen hebben.
We hebben jullie in een eerdere nieuwsbrief en tijdens de Algemene Ledenvergadering al geïnformeerd dat we hiermee bezig zijn, maar omdat we ons kunnen voorstellen dat dat een aantal vragen bij jullie oproept willen we jullie graag uitleggen waarom we deze thuisspeelzaterdagen hebben aangevraagd.

Afgelopen jaar zijn we als vereniging flink gegroeid met op dit moment 3 CMV-teams, 5 aspiranten teams, 6 herenteams en 7 damesteams. Dit heeft als gevolg dat we vanaf dit seizoen twee trainingsavonden hebben in plaats van één en het voor de senioren niet meer mogelijk is om met alle teams op één thuisspeelavond te spelen.

Omdat we als bestuur de KVA-saamhorigheid erg belangrijk vinden hebben we als proef een aantal thuisspeelzaterdagen aangevraagd bij de Nevobo. Op deze manier kunnen alle teams op dezelfde dag spelen, is het voor de jeugd makkelijker om bij de seniorenteams te kunnen kijken en hopelijk ook zelfs minimaal één zaterdag voorafgaand aan de senioren wedstrijden te spelen. Daarnaast geeft het ons de gelegenheid om leuke evenementen rondom de thuisspeeldag (denk aan een KVA-pubquiz, KVA eindfeest, mini van de maand) te organiseren.

We hopen dat de zaterdagen een succes worden, zodat we dit komende seizoenen voort kunnen zetten. Dit betekent overigens niet dat hiermee alle donderdagen zullen vervallen. Het streven is om 1 keer in de 6 weken een zaterdag in te plannen.

Scheidsrechterscursus

Op vrijdag 21 februari zal er weer een scheidsrechterscursus gegeven worden door Rob Tap in de denksportruimte van Sporthal de Pijp. Hebben je teamgenoten nog geen licentie, tijdens deze cursus worden ze voorbereid op de cursus en kunnen ze direct na de cursus de toets doen, waarmee ze hun licentie kunnen halen en direct kunnen fluiten.

KVA wil dat minimaal 3 mensen per team een licentie hebben, maar het verstandigst is natuurlijk om gewoon allemaal je licentie te halen, zodat je de wedstrijden kan verdelen onder alle teamleden.

Dus maak de cursus bekend en stuur je teamleden zonder licentie naar de cursus!

We starten om 20:00 uur en drinken aansluiten nog gezellig een drankje!

19 juli ALV

Vrijdag 19 juli vindt de Algemene Leden Vergadering plaats! Om 20:00 uur komen we in Sporthallen Zuid bij elkaar om het afgelopen jaar kort door te nemen en de plannen en de begroting voor 2013-2014 te bespreken. Vanaf 19:45 uur zijn jullie welkom voor een koffie of thee. We hopen natuurlijk zoveel mogelijk leden te zien op onze ALV!

Tot de 19e!

Word Vriend(in) van KVA

Sinds kort bestaat er de mogelijkheid om Vriend(in) van KVA te worden. Bedoeld voor mensen die ons een warm hart toedragen en graag een (extra) steentje willen bijdragen.

Voor 50 euro per jaar ben je Vriend(in) van KVA. Met die 50 euro zorgen we voor een goede opleiding van de jeugd, goede trainers en goed materiaal, zodat iedereen, jong en oud met veel plezier bij KVA kan volleyballen. Je wordt op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen binnen KVA en natuurlijk van onze leuke toernooien en andere evenementen, waar ook de Vrienden en Vriendinnen van KVA van harte welkom zijn.

Wil je ook Vriend(in) van KVA worden, vul dan hier het formulier in.

Zaaldiensten KVA voorjaar 2013

Onderstaand het rooster voor de zaaldiensten van KVA van januari tot mei 2013. De aanvoerders worden nog per mail op de hoogte gebracht, maar hier kan je alvast checken wanneer jouw team zaaldienst heeft. Wat je moet doen tijdens de zaaldienst vind je hier onder het kopje zaaldienst.

24-jan:  KVA D3
31-jan:  KVA D1
28-feb:  KVA D5
21-mrt:  KVA H4
28-mrt:  KVA D2
11-apr:  KVA H1
18-apr:  KVA D4

Het De Pijptoernooi: De foto’s!

Zaterdag 6 oktober was het jaarlijkse De Pijptoernooi, georganiseerd door KVA en Armixtos. Er deden 33 teams mee, afkomstig van 13 verschillende verenigingen. Dit jaar was het thema het 40-jarig jubileum van Armixtos.

Het toernooi werd afgetrapt door de jeugd, die van 11:00 tot 14:00 uur competitie speelde in de hal. Helaas hebben Jeugd 1 en 2 hun wedstrijden verloren, maar jeugd 3 heeft beide wedstrijden gewonnen, goed zo! En terwijl de jeugd aan het spelen was, was de organisatie beide zalen en de kantine aan het versieren, zodat de feestelijke stemming er goed in zat. Om 15.00 uur begon het seniorentoernooi. Alle teams waren op tijd en na een klein technisch probleempje, kon er snel begonnen worden met het toernooi. Er lagen snoep en mandarijntjes klaar voor iedereen met trek en met een muziekje op de achtergrond zat de sfeer er goed in. Rond 19:00 uur waren alle wedstrijden afgelopen en na een verfrissende douche, maakte iedereen zich klaar voor de prijsuitreiking en het diner. Ook dit jaar was het eten weer verrukkelijk. KVA’ers, jullie hebben jezelf overtroffen!!

Toen alle buikjes vol zaten, barstte het feest los. Tot in de vroege uurtjes werd er gedanst en bier gedronken.

Het was weer een zeer geslaagd toernooi!!

Hier vind je alle foto’s: