Thuiswedstrijden op zaterdag?

Inmiddels is het wedstrijdschema van de senioren bekend en zullen jullie gezien hebben dat we een aantal thuisspeelzaterdagen hebben.
We hebben jullie in een eerdere nieuwsbrief en tijdens de Algemene Ledenvergadering al geïnformeerd dat we hiermee bezig zijn, maar omdat we ons kunnen voorstellen dat dat een aantal vragen bij jullie oproept willen we jullie graag uitleggen waarom we deze thuisspeelzaterdagen hebben aangevraagd.

Afgelopen jaar zijn we als vereniging flink gegroeid met op dit moment 3 CMV-teams, 5 aspiranten teams, 6 herenteams en 7 damesteams. Dit heeft als gevolg dat we vanaf dit seizoen twee trainingsavonden hebben in plaats van één en het voor de senioren niet meer mogelijk is om met alle teams op één thuisspeelavond te spelen.

Omdat we als bestuur de KVA-saamhorigheid erg belangrijk vinden hebben we als proef een aantal thuisspeelzaterdagen aangevraagd bij de Nevobo. Op deze manier kunnen alle teams op dezelfde dag spelen, is het voor de jeugd makkelijker om bij de seniorenteams te kunnen kijken en hopelijk ook zelfs minimaal één zaterdag voorafgaand aan de senioren wedstrijden te spelen. Daarnaast geeft het ons de gelegenheid om leuke evenementen rondom de thuisspeeldag (denk aan een KVA-pubquiz, KVA eindfeest, mini van de maand) te organiseren.

We hopen dat de zaterdagen een succes worden, zodat we dit komende seizoenen voort kunnen zetten. Dit betekent overigens niet dat hiermee alle donderdagen zullen vervallen. Het streven is om 1 keer in de 6 weken een zaterdag in te plannen.