KVA 1 tegen KVA 2 in de nacompetitie voor het jeugdkampioenschap 2014

De kansen liggen voor de jongens van KVA 1 het gunstigst. De meiden van KVA 2 hadden nog een appeltje te schillen, vanwege de 3-1 nederlaag in de competite (zie video op YouTube), met deze tegenstanders, die ze op de training altijd de baas zijn, zeggen ze, maar ze bleken andermaal niet tegen die bijdehante knapen opgewassen. Het spelverloop was dramatisch voor de meiden: in alle vier sets hadden ze een voorsprong bij de 20, maar … helaas voor hun, steeds trokken de jongens aan het langste eind. Waar zal het aan liggen? De meisjes spelen best goed, maar ze zijn misschien niet gewiekst genoeg. “Er zit te weinig verrassing in hun aanvalsspel,” is het commentaar van een supporter op de tribune, „kijk eens naar die jongens met hun lepe ‚samballetjes’”* De meiden verliezen de controle, er worden services gemist, ballen vallen verkeerd, en dan verliezen ze hun zelfvertrouwen.

“Zo gaat het steeds bij ons,” merkte de elfjarige benjamin Martien Kraakman na afloop glunderend op, „wij winnen op het laatst!”  Door de overwinning van KVA 1 op KVA 2 staat KVA 1 dik aan kop in deze nacompetitie van vier teams. Maar er zijn nog twee wedstrijden te spelen. Als de meiden er voluit voor gaan en de wedstrijden tegen Albatros en West allebei met 4-0 winnen, en als de jongens hun plicht doen door West met 4-0 in te pakken, dan … zijn de jongens en de meisjes als 1 en 2 samen kampioen, toch?!

Bekijk de foto’s van de wedstrijd in een beeldmontage van Luka!
*samballetjes zijn naar Sam genoemde rotballetjes met een schijnbeweging net in het hoekje over het net gemikt.