Het smoelenboek: Sigrid uit dames 3

Team: Dames 3

Positie: Midden

Hoe lang speel je al volleybal? Sinds 7 jaar

Wat vindt je leuk aan de sport? Het is een combinatie van conditie, techniek, spelinzicht en samenwerking. Hard werken loont maar je moet het samen doen. Ik vind het altijd interessant hoe belangrijk de sportpsychologie bij volleybal is. Soms weet je dat je beter bent maar sta je met z’n allen te kutten en verlies je 4-0. Andersom kan het ook, blijven vechten is heel belangrijk. Een leuke combi dus.

Hoe lang ben je al lid van KVA? Dit is mijn tweede seizoen.

Waarom heb je voor onze vereniging gekozen? Ik heb heel lang bij Zeeslag gespeeld, daar was ik spelverdeler bij de mannen. Van de TC mocht dat niet meer en toen zocht ik naar een actief damesteam. Uiteindelijk (na nog een keer terug te switchen) bleek bij KVA de leukste optie te zijn.

Wat vind je het leukst aan de vereniging? Het is een groep actieve, slimme, jonge mensen. Als ze je niet kennen zijn ze nog wat schuw, maar daarna zijn ze erg gezellig :). Er worden ook veel dingen georganiseerd, vooral het De Pijptoernooi vind ik altijd erg geslaagd (vooral het lekkere eten 😉 ).

Doe je ook vrijwilligerswerk voor KVA? Binnen mijn team heb ik me opgeworpen als aanvoerder en na de grote-vrijwilligers-bel-actie is de kans groot dat ik iets met fondsenwerving of grote-club-actie-data-invoer ga doen.

Heb je een leuke herinnering aan een wedstrijd? Als je als midden achterin staat en je duikt de hoek in om een harde bal nog net met één hand omhoog te werken, staat snel op en passed de volgende ook perfect en je team maakt het punt keihard af, dat voelt best goed ja 🙂

Weet je een leuke kva anekdote? We zijn met alle dames laatst uit eten geweest. Het gesprek ging over een app waarmee je mensen aan de hand van foto’s moet beoordelen, een soort speed date met alleen foto’s. Ik weet al niet meer hoe het heet maar heb dan ook een siemens mc60. Na uitleg over het concept gingen bijna alle dames los hiermee en werd een groot deel van de Amsterdamse vrijgezellen een droom armer. Ik deed mee op de telefoon van Barbara en er was iemand die er als een leuke, spontane, lieve man uitzag. We klikten op leuk en meteen kwam er een berichtje terug. Dat zal ik hier niet herhalen maar ik kan je wel vertellen dat uiterlijk ook niet alles zegt…