De meiden (XA5) met hun felroze sokken

De meiden van KVA 5 springen in het oog met hun felroze sokken. Vorig jaar zijn ze tot een team gesmeed door Menno, die ze de basis van het volleybal heeft bijgebracht. Hij heeft het team vorig jaar getraind en gecoacht met als beloning aan het eind van het seizoen: het kampioenschap. Dit jaar heeft Lenneke het taakje op zich genomen de meiden te trainen en dat doet ze met veel enthousiasme. Ze gaan graag naar de training terwijl dat verder weg is bij RAI en op een onhandige tijd (vrijdagavond).

Als je uitslagen bekijkt op de nevobo app lijkt het of KVA5 er weinig van bakt maar niets is minder waar. Elke wedstrijd is op het scherpst van de snede uitgespeeld met klinkende standen van 27-25 e.d maar helaas waren wij dan steeds de verliezer. Maar zaterdag 6 december is dat veranderd. In een bloedstollende wedstrijd hielden de meiden het hoofd koel. De eerste set werd verloren met 28-26 maar vervolgens waren wij een keer degene die wonnen. De tweede set begonnen we met een voorsprong, het werd zelfs 8-3 maar daarna bleef het gelijk op gaan. Er waren mooie individuele acties maar er werd vooral goed samengespeeld. De meiden bleven rustig naar elkaar passen en wisten door slimme balletjes steeds weer te scoren. Uiteindelijk werd het 25-27 in ons voordeel. De derde set wonnen we ook (18-25) . De meiden met de roze sokken hebben zeer verdiend gewonnen!