Clam Dycke MB 1 – KVA MB 1

Zaterdag 28 maart speelde het regionale meisjes B-team van KVA alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. We wonnen in Krommenie tegen Clam Dycke met 1-3. Een uitstekende prestatie tegen een team waartegen we thuis met 2-2 gelijkgespeeld hadden. Door in het seizoen 2014-2015 regionaal te gaan spelen zijn we een hele ervaring rijker geworden. We hebben het niet slecht gedaan. We eindigden in de Eerste Klasse in de middenmoot en we speelden tegen teams die duidelijk meer ervaring hadden. Taco heeft rondom een kern van drie speelsters een team van negen enthousiaste volleybalsters opgebouwd. Als we tegen teams met van die gedresseerde raspaardjes uit de provincie moesten opboksen, konden we niet elke set overtuigen. Maar dankzij de steeds positieve benadering van de coach en de saamhorigheid van de meiden werden de KVA Meisjes B1 en hun trouwe supporters beloond met vlagen écht goed volleybal.
De laatste wedstrijd was een afspiegeling van hoe het kon gaan. In de eerste set stonden we dankzij servicekanon Georgia al meteen dik voor en de set werd met 25-11 gewonnen. De tweede set verliep echter dramatisch. En werd met 11-25 verloren! In de derde en vierde set wisten we ons gelukkig zodanig op te peppen dat we een aantal lange ralleys (altijd leuk voor het publiek!), waarbij we tot het uiterste moesten gaan konden bezegelen met een vernietigende smash. Zo! Er doorheen gemept! 25-21 en 25-15!
Teamfoto:
Staand vlnr.: Taco Toonen, Marithza Heeger, Samira Vega, Imme de Bie, Floor van der Krol, Georgia Heinze.
Zittend: Chiara Occelli, Boukje van der Heide, Luka Happe, Roos van der Neut.
Voor meer foto’s, klik hier.