Nieuwe combinatie functionaris: Taco Toonen

Sinds enige tijd hebben we een nieuwe combinatie functionaris bij onze vereniging. Zijn naam is Taco Toonen. Hij speelt dertien jaar volleybal en zit nu in het 1e team van US. Hoewel hij geen lid is van onze vereniging, heeft hij gezien dat KVA een gezellige vereniging is waar veel mensen elkaar kennen.

Taco legt uit wat zijn functie inhoudt: “als combinatiefunctionaris probeer ik de doorstroom van kinderen van schoolsport naar verenigingssport te bevorderen door samen te werken met scholen, verenigingen en gemeente. Bij verenigingen help ik bij het opzetten en verbeteren van de jeugdafdeling.”

Hij geeft kennismakingslessen op scholen en naschoolse trainingen om kinderen naar een vereniging te krijgen. Vooral met de trainingen na schooltijd hoopt hij nieuwe jeugdleden te werven. Hij heeft zich tot doel gesteld om bij KVA de organisatie en communicatie binnen de jeugdafdeling verbeteren. Doordat bij onze vereniging veel mensen elkaar kennen is het makkelijk om goede jeugdtrainers te vinden, Taco wil zich ook bezig houden met het opleiden van deze mensen. Hij vindt het jammer dat hij maar een keer per twee weken aanwezig kan zijn en dus niet alle begeleiding kan geven die hij zou willen.

We zijn erg blij met Taco als onze nieuwe combinatie functionaris omdat we de jeugdafdeling erg belangrijk vinden. Welkom!