Bekertoernooi

door Jelske

Van de vijf teams die dit seizoen aan het bekertoernooi begonnen, hebben het er drie tot de derde ronde geschopt (of eigenlijk geslagen). Om te beginnen heren 3, dat het de eerste wedstrijd wel erg makkelijk had tegen De Valk uit Montfoort, 3-0. Bijna zonde van de moeite dat dat team daarvoor helemaal uit Montfoort naar De Pijp was gekomen. De tweede wedstrijd, tegen DVC in Driebruggen, was veel spannender. Er waren toen drie mannen geblesseerd, dus het was de vraag of ze wel genoeg mensen hadden om de wedstrijd te spelen. Vooral de twee mogelijke spelverdelers waren nog niet helemaal hersteld, dus vroegen ze Tomas mee. Uiteindelijk bleek Loek wel te kunnen sp(elverd)elen ondanks zijn enkel (dan maar wat minder hoog springen), dus heeft Tomas op buiten gespeeld. In de vierde set (ze stonden 2-1 voor) kwamen ze 9 punten voor, maar lieten ze DVC terugkomen en hebben ze tot het einde moeten strijden om met 28-30 toch nog de set te pakken. De volgende wedstrijd zal tegen Limes H2 uit Vleuten zijn. Die doen het niet zo goed in de 2e klasse (van de vier), dus die kunnen jullie hebben; zet ‘m op!

Ook dames 1 doet nog mee voor de beker, maar om nou te zeggen dat dat hun eigen verdienste is… nee. Het eerste team waar ze tegen moesten, kon geen van alle voorgestelde dagen, dus heeft het toen maar opgegeven. Het tweede team heeft de wedstrijd gewoon afgezegd, waarschijnlijk ook een opkomstprobleempje. Dames 1 vindt dat zelf jammer, ze hadden liever lekker gespeeld (en gewonnen natuurlijk). Want dit gaat wel heel makkelijk zo, dames 1!

Dames 2 moest wat meer moeite doen. De eerste wedstrijd, in Vleuten (zie wedstrijdverslag van deze wedstrijd), kwamen ze veel te laat en mochten ze dankzij de goedheid van Limes D2 toch nog spelen. Deze spannende wedstrijd wonnen ze met 3-1. De tweede wedstrijd, in Soesterberg, kwam Rob veel te laat, en hebben ze de wedstrijd zonder coach gespeeld. Deze wedstrijd was gelukkig minder spannend: 3-0. Deze uitwedstrijden stonden in het teken van te laat komen (door pech weliswaar).

Het is nu al zeker dat er minstens één team van K.V.A. doorgaat naar de vierde ronde, dames 1 en 2 moeten in de derde ronde namelijk tegen elkaar! Spannend…! Of niet?

Dames 2 is in ieder geval blij dat ze eindelijk een keer thuis spelen.