Arie in het zonnetje

Hoi, ik ben Arie Peterson, 26 jaar, en speel in Heren 3. Ik heb natuurkunde en wiskunde gestudeerd en werk nu als promovendus in de wiskunde aan de UvA. Ik speel pas een paar jaar volleybal, maar vond het al wel een leuke sport. Een keer was ik met Loek na een zaalvoetbalwedstrijd in de zaal blijven hangen en toen werd er gevolleybald. Dat zag er heel leuk uit en we besloten om met wat vrienden te gaan volleyballen. We zijn beland bij Zeeslag, omdat daar plek was voor een beginnend team en de training was op een handige avond. We zijn bij KVA gaan volleyballen, omdat we wat meer wilden volleyballen. Loek kende wat mensen hier en toen zijn we gaan meetrainen. Er zitten veel jonge mensen bij KVA en dat sprak ons wel aan en het leek ons een hele gezellige vereniging. Naast zelf trainen, geef ik af en toe training bij KVA. Dat is heel erg leuk. Het is een vrij kleine groep, wat vaak wel lastig is en de groep is ook wisselvallig qua opkomst. Maar ze zijn wel heel enthousiast en dat maakt training geven heel leuk. Ik vind het leuk om mensen dingen uit te leggen, want dit doe ik voor mijn werk ook veel. Training geven kost wel wat tijd, maar het is heel erg dankbaar. En iets extra’s doen voor je vereniging hoeft niet veel tijd te kosten. Er zijn veel mensen met wat ervaring en dan iets terug doen voor je club is een goede ruil. Ik vond het ook leuk dat ik door training geven meer mensen heb leren kennen. En op deze manier kom je ook wat meer in de vereniging terecht. En eigenlijk is KVA veel leuker dan Zeeslag (eigen interpretatie van de redactie).