Heren 3 speelt kwartfinale bekertoernooi in Benschop

Heren 3 van KVA begint inmiddels nationale faam te ontwikkelen; afgelopen donderdag reisden wij met het team af naar het pittoresque Benschop om daar de kwartfinales van het bekertoernooi tot derde klasse te spelen. Met goede moed begonnen we aan de wedstrijd in de overigens erg mooie sporthal (wij waren erg jaloers op de goeie douches…). Ook leuk; de tegenstander werd angemoedigd door een flinke groep enthousiaste Benschoppers, en dat geeft toch wel wat flair aan zo’n wedstrijd. Gelukkig hadden wij ook ondersteuning, dankzij Barbara en de ouders van Frank (bedankt!). Over het spel waren we eigenlijk wel tevreden; er werd goed en fanatiek verdedigd, we wisten veel druk uit te oefenen met de aanval en service en er waren veel lange rallies. De eerste twee sets werden tussen de teams verdeeld, waarna wij in de derde set even een beetje inzakten, en 20-10 achter kwamen. Gelukkig wisten we ons in een timeout weer op te peppen, en dat was bijna genoeg om de set alsnog te pakken. In de vierde ging het er dus om; slepen we er nog een set uit, of eindigt ons bekertoernooi in Benschop? We gaven alles, en kwamen twee keer op set-point, maar wisten die niet om te zetten. Hoewel we het eerste matchpoint van Bevoc nog konden wegwerken, wisten ze het tweede met een harde aanval binnen te halen!
Helaas! Maar al met al toch een erg leuke wedstrijd, tegen een leuke tegenstander. Nu maar weer terug naar Amsterdam, waar we weer terug kunnen naar het ons vertrouwde proosten ‘op het kampioenschap’.