Even voorstellen: onze clubkadercoach

KVA is door de Gemeente Amsterdam uitgekozen om mee te doen aan de ‘proeftuin clubkadercoach’. In heel Nederland doen 55 verenigingen mee aan deze proef. Hierbij krijgen clubkadercoaches een specifieke opdracht om het ‘kader’ van de club (oftewel het bestuur, de trainers en de vrijwilligers) te begeleiden.

KVA kiest ervoor om de focus op de jeugdafdeling te leggen. De clubkadercoaches helpen jeugdtrainers en coaches bij het geven van trainingen en coachen van wedstrijden. Dat maakt sporten leuker voor iedereen!

Dit seizoen is Fiona van Diepen clubkadercoach bij KVA:

Fiona is clubkadercoach bij KVA
Fiona is clubkadercoach bij KVA.

“Ik ben op de maandag-avonden van 5 tot half 7 aanwezig bij de training om de jeugdtrainers te begelei-den. Mijn doel is om KVA verder te helpen op het gebied van kaderbegeleiding. Uiteindelijk moet de club dit zelf kunnen doen. Naast mijn opdracht bij KVA werk ik ook in de wijken en op scholen om nog meer Amsterdam-mers aan het volleyballen te krijgen.”