16 januari, de jeugdbeker!

Hoe zitten het jeugdbekerkampioenschap in elkaar? Er moeten drie wedstrijden gewonnen worden, met zoveel mogelijk punten, om de finale te mogen spelen. Hier een verslagje van de wedstrijden van KVA.

De eerste wedstrijd winnen we met twee vingers in de neus. Gelukkig maar, want we zijn nog niet helemaal wakker. De tweede wedstrijd begint slecht, maar zodra we 5 minuten op weg zijn, maken we een inhaalslag en met een prachtige “voetvolley” van Kim zijn we wakker en winnen we dik. De derde wedstrijd moeten we tegen een jongensteam van Albatros. De scheidsrechter is een coach van Albatros. We gaan er uiteraard van uit dat scheidsrechters onpartijdig zijn, maar wanneer wij met 7 punten voor staan, komt de bal verkeerd terecht op de pink van Lara en ze breekt haar nagel, die aardig begint te bloeden. Het bloed druppelt op de grond en Lara zegt tegen de scheids dat ze geblesseerd is. De scheids laat haar het veld af gaan en laat, voordat ze het veld heeft kunnen verlaten het Albatros team al serveren. Iedereen is een beetje van slag en Lara moet even behandeld worden. Helaas had de scheids daar geen geduld voor en dat gaf wat onenigheid, vooral met onze coach Henk.Desondanks hebben we ons goed herpakt en hebben we Albatros dik ingemaakt.

Na een pauze volgen 2 finalewedstrijden om uit te maken wie van de drie nummers 1 kampioen zou worden.  1 keer gewonnen, 1 keer verloren… maar we waren niet de enige. Alle andere teams deden hetzelfde. Het ging dus om de punten….

Smashing, US en KVA, spannend….

Maar… KVA6 WINT MET 5 PLUSPUNTEN!!!!

Geschreven door Kim en Leonie van Sluis