Coronaprotocol

Laatst gewijzigd: 1 oktober 2020

Nieuwe coronamaatregelen per 29 september 2020

Volleybal mag doorgaan, maar er gelden voor de komende drie weken aanvullende coronamaatregelen:

• Publiek is niet toegestaan bij de wedstrijden en trainingen.
  • Ouders die hun kinderen naar wedstrijden of trainingen brengen, mogen niet blijven kijken. Uitzondering: Als een ouder een (deel van een) team naar een uit-wedstrijd rijdt, hoort de ouder bij de ’teambegeleiding’ en mag deze wel blijven kijken.
  • Sportkantines gaan dicht.
  • Na afloop van een training of wedstrijd dien je de sportaccommodatie zo snel mogelijk te verlaten.
  • Een mondkapje dragen bij het betreden van de sporthal en in de sporthal is wenselijk. Tijdens het sporten, fluiten, trainen/coaches is het niet nodig.

Voor en na de wedstrijd

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen. Ga ook direct naar huis wanneer er tijdens het sporten klachten ontstaan.
  • Houdt overal anderhalve meter afstand.
  • Volg de aangegeven routes in de sporthal.
  • Kom omgekleed naar de sporthal, zodat de kleedkamers niet gebruikt hoeven te worden. De kleedkamers zijn wel open, voor wie zich toch in de hal om moet kleden.
  • De douches zijn beschikbaar, maar douche bij voorkeur thuis om drukte te vermijden.
  • Wacht na het omkleden op de tribune totdat het speelveld vrij is.

Tijdens de wedstrijd

• Schud geen handen, maar begroet tegenstanders en scheidsrechters wel (denk aan klappen op de achterlijn of de awkward wave…).
  • Publiek is niet toegestaan.
  • Gebruik je eigen spullen. Neem je eigen bidon mee en drink niet uit die van een ander.
  • Vermijd zo veel mogelijk fysiek contact. Geef elkaar geen handjes, high-fives of duwtjes.
  • Het zingen van liedjes of yells is niet toegestaan. Vermijd hard stemgebruik.
  • Houd 1,5 meter afstand van alle personen van 18 jaar of ouder, ook bij het wisselen van speelhelft. Alléén tijdens het volleyballen is het toegestaan dichter bij elkaar te komen.
  • Verlaat na de wedstrijd de zaal zo snel mogelijk zodat teams van de volgende wedstrijd het veld op kunnen.

Een uitgebreide versie van alle richtlijnen is terug te vinden in het Nevobo-protocol.

De verantwoordelijkheid om teams aan te spreken op het naleven van de maatregelen ligt bij thuisspeeldagen bij de zaaldienst en bij de aanvoerders. Aanvoerders kunnen aan de scheidsrechter vragen om teams aan te spreken als er geen rekening wordt gehouden met de maatregelen. Als jouw team wordt aangesproken, neem dit dan ook serieus!

Sportkantine

De sportkantines zijn per 29 september gesloten.

Wethouder Verheijhal

Bovenstaande maatregelen gelden ook in de Wethouder Verheijhal. De afgelopen weken is gebleken dat het daar soms lastig is om je aan de maatregelen te houden. Daarom drukken we jullie (namens de Nevobo) nog extra op het hart:

• Wacht niet in de zaal tot je het veld op kan. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de tribune.
  • Ga pas de zaal in als de teams van de eerdere wedstrijd de zaal hebben verlaten.
  • Kom niet te vroeg naar de sporthal: voorkom onnodig lang wachten.
  • Als je in de eerste speelronde speelt, verlaat dan zo snel mogelijk de zaal zodat de volgende teams naar binnen kunnen.
  • Blijf dus ook niet hangen bij de in-/uitgang, en geef elkaar de ruimte!

Ook in de Wethouder Verheijhal is de zaaldienst verantwoordelijk om er op toe te zien dat door iedereen voldoende afstand wordt gehouden.

Jullie hebben ongetwijfeld gehoord dat het aantal coronagevallen in de regio Amsterdam snel oploopt. Laten we er samen voor zorgen dat we ons goed aan de richtlijnen houden, zodat we de komende tijd (hopelijk) competitie kunnen blijven spelen! Alvast bedankt voor jullie inzet.